Finans Yöneticisi ve Müdürü Görev Tanımları
Finans Yöneticisi / Yönetmeninin Sorumlulukları Nelerdir?
Finans yöneticisi / yönetmeninin ana sorumluluklarından
birisi; finans piyasalarındaki değişimi takip etmek ve buna göre şirket
yöneticilerine tavsiyede bulunmaktır.
Meslek profesyonellerinin diğer görevleri şunlardır;
- Stratejik ve uzun vadeli iş planlarını formüle etmek,
- İş performansını etkileyen faktörleri araştırmak ve raporlamak,
- Rakip kurumları ve pazar trendlerini analiz etmek,
- Finansal riski minimize eden mali yönetim mekanizmalarının geliştirilmesini sağlamak,
- Bütçeleri gözden geçirmek,
- Maliyet düşürme yöntemlerine yönelik değerlendirmeler yapmak,
- Yatırım faaliyetleri hakkında tavsiyelerde bulunmak ve şirketin oluşturması gereken stratejileri raporlamak,
- Denetçi, avukat ve bankacı gibi meslek gruplarıyla iletişim içerisinde bulunmak,
- Bütçe, hesap borçları, alacakları, giderler vb. ile ilgili finansal raporlar hazırlamak,
- Bu raporlara dayanarak uzun vadeli iş planları geliştirmek,
- Finansal düzenlemeler ve mevzuattaki değişiklikleri takip etmek,
- Kurum ve müşteri bilgi gizliliğine sadık kalmak.
Finans Müdürü Ne Yapar? Finans Müdürünün Görev Sorumlulukları Neleri Kapsar?
Şirketlerin muhasebe alanındaki işlerini yürüten finans
müdürlerinin başlıca görevleri şöyledir:
- Bütçeler, raporlar, mali tablolar ve tahminler dahil olmak üzere tüm muhasebe yönetiminden sorumlu olmak,
- Personelin avans ve maaş ödemelerinin zamanında yapılmasını sağlamak,
- Firmanın tüm muhasebe kayıtlarının tutulmasını sağlamak,
- Tutulan kayıtların işlemesini, aylık/yıllık beyannamelerinin vergi dairelerine verilmesini sağlamak,
- Vergilerin süresi içerisinde ödenmesi için onları takip etmek,
- Aylık SGK bildirgelerini ilgili kurumlara vermek,
- Sigorta bedellerini ilgili kurumlara ödemek,
- Firmanın ödemelerini düzenli olarak takip etmek ve ödemelerini gerçekleştirmek,
- Firmanın cari alacaklarını takip etmek,
- Cari alacakların zamanında tahsil edilmesini sağlamak,
- Firmanın ödemelerini takip etmek ve ödemeyi yapmak,
- Banka ve diğer resmi kurumlarla firmanın ilişkilerini düzenli tutmak için girişimlerde bulunmak,
- Firmanın yıllık ve aylık hesap durumlarını kontrol etmek.
Yorumlar